Een veelgehoord probleem, “mijn mail beland in de spam of komt niet aan”, met soms verregaande consequenties. En dat allemaal omdat de herkomst van de inkomende e-mails niet geverifieerd kan worden. Met een goed SPF (Sender Policy Framework) record kun je dit probleem grotendeels oplossen.
Ontvangende mailservers kunnen de SPF-records die je toevoegt aan jouw DNS gebruiken om te bepalen of een e-mail die ze hebben ontvangen afkomstig is van een geautoriseerde server of niet. Ze kunnen vervolgens een beslissing nemen over hoe ze die e-mail moeten behandelen. Is de afzender geautoriseerd, dan zal die beslissing veelal positief zijn.
Ja! Als je wilt hebben dat e-mails wél aankomen bij de ontvangers, dan moet jij als domeinnaam eigenaar de juiste SPF-records toevoegen aan de DNS. Ben je klant bij Brosis.nl, dan regelen wij dit meestal gratis voor je. Wel zijn we dan de juiste gegevens nodig. Heb je bijvoorbeeld een nieuw facturatie pakket dat de facturen per mail verstuurd, dan moet deze meestal ook worden toegevoegd aan het SPF record.
Bij de meeste webhostingspakketten van ons kun je je SPF record ook zelf beheren via Direct Admin of ons klantentenpaneel.
Een SPF-record is een TXT waarde die je aan je DNS moet toevoegen. Het instellen van een SPF-record is niet heel erg moeilijk, maar om het je makkelijker te maken hebben geven we hier een link naar een SPF wizard.
Naast de standaard spamfiltering via spamassassin kunnen wij je ook voorzien van goede uitgebreidere spamfiltering op inkomende en uitgaande e-mail. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over spamExperts en de kosten hiervan.
Toch nog problemen met het versturen of ontvangen van e-mail? Neem gerust contact op met onze support medewerkers.