Werken op afspraak een uitdaging? Niet met Microsoft Bookings

geplaatst op: 26-02-2021

Een online reserveringssysteem kennen we natuurlijk al van hotels, kappers en restaurants maar ook in de zakelijke dienstverlening ontstaat deze behoefte meer en meer. Helemaal nu met de ‘corona-maatregelen’ voor sommige organisaties geldt dat klanten alleen op afspraak mogen langskomen.

Daarnaast is het natuurlijk handig om een reserveringssysteem te hebben wanneer u een informatie bijeenkomst gaat organiseren. Waar we niet op zitten te wachten is een toenemende administratieve last en dat is ook helemaal niet nodig. We hebben namelijk Microsoft Bookings en dat zit gewoon in Microsoft 365 (vanaf Business Standard).

Via een link op je website, socialmedia of in de mail, komen de klanten bij een speciaal reserveringsformulier. Het is dan meteen zichtbaar wanneer u beschikbaar bent. De klant kan deze tijd reserveren in tijdsblokken die u heeft aangegeven. Snel, overzichtelijk en vooral erg handig. 

Microsoft Bookings regelt uw online reserveringen

Via enkele stappen kunt u zelf opgeven wanneer en hoelang er gereserveerd mag worden. Heeft u meerdere medewerkers, dan kunt u desgewenst ook de keuze laten maken bij welke medewerker iemand wil reserveren en als u meerdere afdelingen, verdiepingen of vestigingen heeft, dan kan ook dit georganiseerd worden. Bij elke afspraak kan er automatisch een tijd voor en na de afspraak worden gereserveerd voor bijvoorbeeld de voorbereiding, reistijd of het reinigen van de ruimte.

De reserveringspagina kunt u geheel opmaken in een eigen huisstijl.

Afspraken meteen in je Outlook agenda

Ontvangt u een reservering via Bookings? Dan is deze direct zichtbaar in uw Outlook agenda. Alle informatie staat vermeld bij de afspraak. Zet u zelf een afspraak in de agenda? Dan is deze binnen enkele seconden ook zichtbaar als bezet in Bookings. Zo voorkomt u dat er dubbele afspraken worden gemaakt. U bent dus niet gebonden aan het boekingsformulier van Microsoft Bookings.

Herinneringsmail

Microsoft Bookings kan een herinneringsmail sturen om te voorkomen dat uw klant de afspraak vergeet. Klanten kunnen natuurlijk ook simpel de afspraak aanpassen of annuleren. Zo voorkomt u vergeten afspraken.

Hulp bij inrichten Microsoft Bookings

U kunt natuurlijk Microsoft Bookings geheel zelf inrichten. Bent u hulp nodig? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij geven altijd eerst een prijsindicatie.

Waarom een CMS van Brosis.nl

Ervaring sinds 1999 in het bouwen en hosten van internet sites en IT diensten.

Alles onder één dak

Bij Brosis.nl vindt u alle oplossingen voor uw website, IT en marketing.

 Persoonlijke service

U kunt rekenen op de beste support, de laatste kennis en inspiratie op het gebied van hosting, design en IT.

Ruim 20 jaar ervaring

Brosis.nl heeft sinds 1999 ervaring in webdesign, hosting, reclame en IT diensten.