Een goede title-tag is één van de punten die gedaan moet worden om hoog in de zoekmachines als Bing en Google te kunnen scoren. Het grootste probleem wat wij dagelijks tegenkomen is dat veel mensen de title-tag niet kennen, niet weten wat ze hiermee moeten doen, of niet weten waarom de title-tag zo belangrijk is voor de zoekmachines.
De title-tag is de titel van een webpagina. Brosis.nl plaatst in sommige Site to Edit CMS sjablonen deze tag ook zichtbaar op de website als een H1 tag, maar vaak staat deze alleen boven in het tabblad je browser vermeld.
Als een zoekmachine jou website bezoekt, dan kijkt deze als eerste naar de title-tag. Afhankelijk wat er hier geplaatst is wordt de rest van de pagina beoordeeld.
Als je de pagina zelf maakt in html of PHP, dan staat deze tussen <title> </title> in de head van de pagina.
Als je een CMS gebruikt zoals ons Site to Edit CMS, dan kun je deze per pagina opgeven bij Pagina titel.
Voorbeeld title-tag Google
Voorbeeld Bing:
Ondanks dat wij alle gegevens in kunnen geven, behouden de zoekmachines zich het recht voor om zelf de title-tag aan te passen. Google heeft hier in het verleden het onderstaande over verklaard:
“In general, when we run across titles that appear to be sub-optimal, we may choose to rewrite them in the search results. This could happen when the titles are particularly short, shared across large parts of your site or appear to be mostly a collection of keywords. One thing you can do to help prevent this is to make sure that your titles and descriptions are relevant, unique and compelling, without being “stuffed” with too much boilerplate text across your site.”
Heb je aanvullingen, opmerkingen of wil je meer informatie over de title-tag of onze andere diensten? Neem dan gerust contact met ons op.
Ondanks de zorgvuldige samenstelling kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor onjuistheden en/of typefouten.